Nov 22, 2010

PODGORICA, Italijanska opština Peskara odobrila je projekat o izgradnji podvodnog električnog kabla između tog grada i Tivta u Crnoj Gori, pišu podgoričke “Vijesti”.
Vrijednost cijelog projekta je 720 miliona evra, a ugovor o strateškoj saradnji potpisali su crnogorski premijer Milo Đukanović i italijanski Silvio Berluskoni.
Šef opštinske komisije i jedan od najvećih zagovarača tog projekta Lorenzo Sospiri iz partije premijera Berluskonija “Narod slobode” najavio je da će ovaj projekat u startu donijeti opštini zaradu od 4,5 miliona evra.
Tu sumu će gradu Peskari isplatiti izvođačka kompanija “Terna” kao odštetu za neprijatnosti koje će grad trpjeti povodom dvogodišnjeg perioda izgradnje.
Sospiri je rekao i da je opština Peskara primorala izvođača da zbog sigurnosnih motiva pomjeri trasu kabla iz centralnih djelova grada u one koji su nenaseljeni i u kojima se ni u budućnosti ne planira gradnja. Električni kabal ići će dva metra ispod površine zemlje.
On je podsjetio građane Peskare da je svrha tog kabla prevazilaženje energetskih problema Italije, kao i da će doprinijeti sigurnijem sistemu snabdijevanja električnom energijom.
Sospiri nije pominjao činjenicu da Crna Gora trenutno ima i sama deficit električne energije i da je primorana da uvozi trećinu od ukupne energije koju potroši.
U prijedlogu projekta kompanija “Terna” navodi da će podvodni kabl iz Crne Gore italijanskim građanima omogućiti povoljnije cijene struje i da je taj projekat dio šire strategije koja predviđa uvoz struje iz zemalja u kojima je cijena električne energije niža nego u Italiji.

U Tivat uloženo šest miliona




U Tivat je u posljednjih godinu uloženo oko šest miliona eura, saopštio je predsjednik opštine Miodrag Kankaraš.
„Grad je doživio transformaciju i postao svojevrstan brend. Put je trasiran i nema povratka na staro", rekao je Kankaraš na svećanoj sjednici lokalnog parlamenta povodom Dana te opštine.
On je naveo da je između dva praznika završena izgradnja gradskog trga, okončano 65 odsto radova na drugoj fazi kanalizacionog sistema, dok je Služba zaštite sa 13 vozila najopremljenija u Crnoj Gori.
Prama njegovim riječima, cijela teritorija opštine Tivat je pokrivena planskom dokumentacijom, dok su Turistička organizacija i Centar za kulturu imali su veoma uspješnu sezonu.
„U lokalnom parlamentu 90 odsto odluka doneseno je jednoglasno", kazao je Kankraš. On se zahvalio političkim partijama i odborničkom sazivu „koji je interese građana stavljao ispred dnevno-političkih".
Kankaraš je u sklopu obilježavanja Dana opštine obavio smotru odreda Bokeške mornarice, sa mornarima su gradom defilovali Gradska muzika i mažoretke, a doktor Ivo Belan i atletičari Arsenala trčali su Trku mira od Debelog brijega do Tivta.
Potpredsjednik Vlade Igor Lukšić, ministar prosvjete Slavoljub Stijepović i Kankaraš položili su kamene temeljce za nove objekte Muzičke škole i vrtića Bambi.
U njihovu izgradnju Vlada će preko Direkcije za javne radove uložiti oko dva miliona EUR. Tivatska opština je u tom poslu partner Vladi sa oko pola milona eura, koliko iznosi vrijednost zemljišta i oslobađanje od komunalija.
Muzička škola će imati 1,6 hiljada kvadratnih metara, a Stijepović je najavio i otvaranje srednje muzičke škole sa jednim odjeljenjem duvača.
Vrtić će nakon rekonstrukcije i dogradnje imati površinu oko dvije hiljade kvadrata, a u njemu će tada moći da boravi 750 mališana.

Ugovorena izrada idejnog projekta za aerodrom

Direktor preduzeća Aerodromi Crne Gore Milovan Đuričković i predstavnik Instituta građevinarstva Hrvatske Željko Štromar potpisali su juče ugovor o izradi idejnog projekta za rekonstrukciju, adaptaciju i dogradnju administrativno-poslovne zgrade na tivatskom aerodromu, saopštila je domaća kompanija.
- Nakon tenderske procedure, izrada idejnog projekta povjerena je projektantskoj kompaniji IGH. Ukupna vrijednost ugovorenog posla iznosi 39,94 hiljade eura, a projektovanje bi trebalo biti završeno u roku od 100 dana. Tivatski aerodrom dobiće moderan i funkcionalan administrativno- poslovni objekat sa unaprijeđenim sadržajima za opsluživanje aviona i putnika, kao i VIP salone, u skladu sa trendovima modernog, bezbjednog i sigurnog aerodromskog servisa - ističe se u saopštenju Aerodroma CG.
Napominje se da projekat rekonstrukcije administrativno-poslovne zgrade potvrđuje kontinuitet modernizacije crnogorskih aerodroma, započete 2003. godine preuzimanjem aerodroma u Tivtu i Podgorici od srpskog nacionalnog avioprevoznika JAT ervejza. IGH je bio član konzorcijuma za izgradnju autoputa Bar-Boljare, ali nijesu uspjeli da obezbijede potreban novac.
 

Podvodni kabl Peskara - Tivat


Danas | 12.novembar.2010 | 19:27
Vrednost projekta je 720 miliona evra,
 a ugovor o strateškoj saradnji potpisali su crnogorski premijer
 Milo Đukanović i italijanski Silvio Berluskoni.
Šef opštinske komisije Peskare i jedan od najvećih zagovornika
tog projekta Lorenco Sospiri iz partije premijera Berluskonija najavio 
je da će projekat u startu doneti opštini zaradu od 4,5 miliona evra.
 Tu sumu će Peskari isplatiti izvođačka kompanija "Terna" kao odštetu
 za neprijatnosti koje će grad trpeti tokom dvogodišnjeg perioda gradnje.
Električni kabl ići će dva metra ispod površine zemlje. 
Svrha mu je prevazilaženje energetskih problema Italije,odnosno
 obezbeđivanje sigurnijeg sistema snabdevanja električnom energijom.

08.Jul.2010, 02:01, Izvor: Radio Televizija Vojvodine


CNN: Tivat - evropsko središte superjahti
ATLANTA -
Pomorska baza u istočnoj Evropi iz bivšeg komunističkog perioda, Tivat, mogla bi uskoro da postane najvažnije novo evropsko središte superjahti, objavila je američka TV stanica CNN.
Porto Montenegro marina gradi se u kotorskom zalivu na jugu Crne Gore, male bivše jugoslovenske republike, i, kako navodi CNN, regionu sa najmanjim bruto domaćim proizvodom u Evropi.
Marina je zamisao multimilionera Pitera Manka (Peter Munk), koji se nada da će njegovi planovi to područje pretvoriti u glamurozno i ekonomsko žarište koje će biti konkurentno rivalima kao što su Monako, Kan i Portofino, preneo je sajt SEEbiz.eu.
U tom cilju, zaliv će se transformisati od slikovitih planina do luksuznih kuća, šoping bulevara...

26.08.2010. izvor-SEEbiz.eu

 TIVAT - Luka Porto Montenegro u Tivtu od danas je i zvanično počela rad kao granični prelaz.

Ova odluka donijeta je na jučerašnjem sastanku u Tivtu, kome su prisustvovali članovi Komisije Vlade Crne Gore za otvaranje graničnih prelaza i predstavnici kompanije Adriatic Marinas.

Vladinu komisiju činili su predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova i javne uprave, Uprava policije i carina i inspekcijskih službi. Kompanija Adriatic marinas sprovodi projekat izgradnje marine i turističkog naselja Porto Montenegro u Tivtu. Granični prelaz luka Tivat-Porto Montenegro otvoren je odlukom Vlade Crne Gore od 13. avgusta.

Na sastanku je konstatovano da je kompanija Adriatic Marinas ispunila sve prostorne i tehničke uslove za početak funkcionisanja stalnog graničnog prelaza za međunarodni pomorski saobraćaj luka Tivat-Porto Montenegro.

Dvije strane, kako se navodi u saopštenju, dogovorili su se da se pojednostavi procedura prelaska državne granice i da se sinhronizuju i koordiniraju aktivnosti Ministarstva unutrašnjih poslova i javne uprave, uprava policije i carina, lučke kapetanije, kompanije Adriatic Marinas i inspekcijskih službi.

Saopštenje su potpisali predsjednik Vladine komisije Milan Paunović i generalni direktor Porto Montenegra Oliver Korlet.

Tivat je na ovaj način, pored Aerodroma, dobio i drugi granični prelaz.

Trg Magnolija

Prije tri godine podgoričko preduzeće "Građevinar" poč-elo je gradnju stambeno-poslovnog objekta na lokalitetu Turkova poljana, u saradnji sa lokalnom upravom. Danas, tri godine kasnije Tivat može sa se diči sa jedniim od najvećih i najatraktivnijih objekata koje je "Građevinar" radio, a koji se uklapa u ambijent turističko-nautičkog centra kojem Tivat stremi. Ovom u prilog idu činjenice da se u Tivtu gradi marina za mega jahte , sa svim pratećim sadržajima, Porto Montenegro, zatim tu je i projekat Luštica development, koja podrazumjeva izgradnju savremenih turističkih kapaciteta, kao i projekat za ostrvo Sveti Marko.
Stambeno-poslovni objekat na Trgu Magnolija veličine 30.000 kvadrata, sa gradskom kućom, pijacom, ugostiteljskim objektima, sa tri fontene koje mjenjaju boju, po riječima direktora "Građevinara" Miloša Šukovića, predstavlja grad u malom i smatra da će se sva dešavanja prebaciti upravo u ovaj velelpni dio grada. 
Po riječima Šukovića rok za završetak radova na Trgu Magnolija bio je kraj 2009. godine, ali zbog pripremnih radova terena, podzemnih voda i kišnog perioda rok je pomjeren, tako da su radovi tek sada završeni.
- Objekti su potpuno završeni i sada čekamo upotrebnu dovolu. Skoro pet – šest mjeseci imamo problem sa kišom koja nas je omela u pripremi saobraćajnica oko samog objekta, što je jedan od uslova za dobijanje upotrebne dozvole. Pored ovoga imali smo problem sa opremom u liftovima, nešto nije bilo u redu sa elektronikom u liftovima, pa smo obezbjedili novu opremu i treći problem odnosio se na nalog za agregat, koji je izdala komisija, a koji se morao obezbjediti zbog gradske kuće i garaža. Pošto je agregat specijalne veličine i namjene morali smo da njegovu izradu naručimo. Njegovu isporuku očekujemo već danas, a čekali smo ga mjesec i po dana - istakao je Šuković navodeći razloge zbog čega do sada nisu dobili upotrebnu dozvolu. Šuković je takođe naveo , kada je u pitanju probijenje rokova, ne samo kod građevinske operative u Crnoj Gori, već i u svijetu, tri mjeseca je i suviše malo za jedan kompleks ovakve veličine i onih problema koji su bili evidentni i dominantni u početku gradnje. 
- S obzirom na probijene rokove svakom kupcu našeg stana ili poslovnog prostora u koliko ima dokaz da je plaćao stanarinu i ako traži nadoknadu u tom nekom dijelu, svima ćemo platiti, u koliko je to realna cijena - istakao je Šuković. 
- Početak gradnje i problemi sa podzemnim vodama nanijeli su nam štetu od dva miliona eura, što je velika suma, ali ovo danas je jedan od konstruktivno najstabilnijih objekata na prostoru primorja. Morali smo da kopamo tlo dubine dva metra, dovozilii smo ogromne kamene gromade da bi se tlo stabilizovalo. Niko nije očekivao takav nanos podzemnih voda i tako lošeg glinovitog materijala. Zamjena potla nam je oduzele mnogo vremena, teško je bilo naći deponiju za materijal iz iskopa, čak smo dio tog materijala vozili za Podgoricu, a dovozili smo šljunak. Povećavali smo količinu betona jer smo povećavali dimenzije temeljnih traka, temeljnih stopa, zatim povećavali smo debljinu betonske ploče, a da ne govorimo o količini armature koja je povećana za 48 posto nego što je to projektom bilo planirano. Ovo samo govori koliko se vodilo računa o stabilnosti objekta, a što je iziskivalo ogromne troškove - naglasio je Šuković. 
Po njegovim riječima Opština je bila u obavezi da ovu lokaciju pripremi, međutim Opština je to prepustila Građevinaru gdje su izgubili određeni dio vremena, "ali možda je i bolje, nego da smo kasnije došli u nezgodnu situaciju i da imamo izvjesne probleme" - kaže Šuković .
- Uvijek smo vodili računa o stabilnosti objekata, jer tu nema improvizacije. Ko god misli da je tu uštedio novac onda se vara, jer u svakom slučaju ovo je trusno područje - kaže Šuković.
Kako nam je istakao čelni čovjek Građevinara kompleks na Trgu Magnolija ispao je mnogo ljepši nego što je i sam očekivao i da ujedno predstavlja krunu njegove duge karijere.

Ulaganja
Pored onog što je predviđeno projetom, firma Građevinar uradila je dosta i van projekta, a što je trebala opština da uradi. Naime, oni su dva rasklopna bloka u dva objekta morali da rekonstruišu, doveli su kompletan dovod struje do samog objekta, napravili su velikiu trafo stanicu, sada ugrađuju i agregat, uređivali su trotoar i ulica oko kompleksa.
- Pored ovoga gradska kuća je mnogo veća nego što je bilo ugovoreno, vangrađevinske linije napravili smo sve trotoare u granitu, čak smo ogradu od inoksa stavili, što je neko naše učešće u uljepšavanju prostora da se dobije jedan lijep kompleks u kom će svaki Tivćanin sa zadovoljstvom provoditi vrijeme, -naglasio je Šuković i dodao da su sve ovo bile obaveza opštine, ali Građevinar nijednom nije postavio ovo kao uslov. 
- Nadam se da će Opština imati sluha da to i adekvatno nadoknade, - kaže čelni čovjek Građevinara. 

Prodaja 
Kada je u pitanju prodaja stanova i poslovnih prostora, kako je istakao naš sagovornik, nema razloga da bude nezadovoljan. 
- Ima još stanova i prostora koji nisu prodati. Moja želja i namjera je bila da prvo zadovoljim Tivat, njegove građane, okolinu i u krajnjem slučaju Crnu Goru i svega tri stana su prodata van Crne Gore, dva su prodata strancima, a jedan je prodat Beograđaninu. Pored ovoga ništa nisam radio kada je u pitanju marketing za prodaju stanova vani. Još čekamo da dobijemo upotrebnu dozvolu i i da vidimo interesovanje Tivćana, a zatim ćemo, ako bude potrebe za tim, stanove i poslovne prostore ponuditi našoj susjednoj državi Srbiji, pa onda Bosni i tek onda u koliko bude bilo potrebe stranom tržištu - naglasio je Šuković.

Stambene jedinice
U dva stambena objekta ima 180 stambenih jedinica, od kojih su jedan dio stanovi dok je jedan dio apartmanskog tipa. Pored ovoga preostalo je još da se uradi i kongresna sala, a kojoj upravo ovi apartmani služe kao dopuna za smještaj ljudi koji budu učestvovali na kongresima.

Pijaca
Na Trgu Magnolija građani Tivta dobiće i jednu od najsavremenijih pijaca. Po riječima Miloša Šukovića isprojektovana je tako da će biti odvojeni djelovi za voće i povrće, mliječne proizvode, imaće nekoliko mokrih čvorova…
- Savremena pijaca imaće ventilaciju, jer se uslovno rečeno nalazi u suterenskom dijelu, ali mislim da će svaki kupac i prodavac biti zadovoljni - kaže Šuković.

Garaže
Na novom kompleksu u centru Tivta ima preko 100 podzemnih garaža, sa kompletnim video nadzorom sa 38 kamera. 
- Svako auto će biti pod prismotrom, čak ima obezbjeđenje garažnog mjesta, a uvijek će biti po jedan radnik koji će raditi u garaži i mislim da je to jedna od najsavremenijih garaža na ovim prostorima, pa će svako ko parkira automobil tu biti sto posto siguran u bezbjednost svog autobomila - naglašava Šuković i dodaje da će biti u funkciji još 30 parking mjesta.